• Routeplanning

In de zomer van 2011 gaan we op vakantie naar het land dat bekend staat om zijn rijke historie, zijn prachtige natuur, de vele meren en kastelen, de kilts, doedelzakken en whisky, het land dat al een tijdje op ons 'verlanglijstje' staat: Schotland!

De vliegtickets zijn inmiddels geboekt via Easyjet. Voor het luttele bedrag van € 535 (inclusief extra bagage en priority boarding) vliegen we met ons viertjes van Amsterdam naar Edinburgh. De huurauto hebben we geboekt bij Europcar.

Voor het bepalen van de route zijn diverse reisblogs, websites en reisboeken doorgespit. Ik ben er al achtergekomen dat het onmogelijk is om al het moois wat dit land te bieden heeft te zien in deze twee weken, maar ik denk dat we een aardige indruk gaan krijgen.

Wie mij een beetje kent weet dat ik niet graag verstoken ben van internetverbinding, dus voor deze vakantie heb ik via Droam een apparaatje gehuurd waarmee we hopelijk overal online kunnen, zelfs onderweg.


Zo ziet onze globale planning er uit:

klik op de foto voor vergroting
Klik op de kaart voor een vergroting



22 opmerkingen:

  1. Dat ziet er al mooi uit Bianca! Dat gaat een prachtige reis worden. Veel plezier met de voorbereidingen!

    XXX,
    Karin

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Die heb je weer mooi gemaakt Bianca!!

    Dit wordt vast een hele mooie reis. Ik en toch een behoorlijke ronde in 2 weken. Wij gaan jullie zeker weer volgen en geniet ervan!!

    Groetjes,

    Jaap

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wauw wat een mooie blog heb je al aangemaakt! Ik ga er van de week even uitgebreid naar kijken maar het ziet er op het routekaartje al goed uit en ik vind de kopfoto prachtig!

    Véél plezier nog met alle voorbereidingen en uiteraard ga ik jullie ook volgen ;-)

    Sonja
    xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Super Bianca!! :-)

    Ik kijk er weeral helemaal naar uit om jullie avonturen te volgen! Schotland & Ijsland staan ook al even op mijn verlanglijstje, dus wie weet raak ik via je blog ook helemaal overtuigd! ;-)

    Heel veel plezier met het plannen en voorbereiden, ik hou de blog in de gaten :)

    Groetjes
    Ellen

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat leuk!! Ik heb je weblogs van Amerika gevolgd en "gebruikt" voor onze reis. Dankzij je verhalen had ik al veel voorpret.
    Nu staat Schotland ook op onze planning voor volgend jaar. Wij zijn alleen nog niet zover: wanneer, waar naar toe, etc. Het is dus erg leuk om je voorbereiding te volgen. :)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. De weblog ziet er al super uit. Ik heb er enorm zin in om deze rit te maken.

    xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Aangezien wij ook een keer naar Schotland vind ik het heerlijk om jullie verslag te lezen.
    Heel veel plezier!

    Groetjes,
    Reny
    (AA-forum)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Even kijken of ik het zo goed doe. Zo ja, dan ga/gaan je/jullie nog meer van me horen. Nogmaals veel plezier in Schotland, en tot over 3 weekjes!

    Groetjes Jeroen

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Haaaaaaaai,

    Vandaag is het dan al zo ver, heerlijk! Ik hoop dat de reis voorspoedig zal verlopen (het is vandaag de drukste dag van het jaar op Schiphol ;-)) en ik wens jullie een geweldige vakantie toe!

    Tot straks (erg gezellig dat jullie nog even hier langskomen ;-))

    Sonja
    xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Veel plezier in Edinburgh!

    Groetjes Petra uit nc

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een prachtige rondreis gaan jullie maken. Lang geleden hebben wij ook genoten van een vakantie in Schotland en ik ben dan ook heel benieuwd naar jullie reisverslag.
    Fijne vakantie!
    gr, Ineke (AA forum)

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Hallo,
    wij plannen een rondreis in Schotland in juni 2014.
    Jullie blogs over jullie beide reizen hebben ons eens te meer overtuigd dat we een goede keuze hebben gemaakt.
    Bedankt om dit met ons te delen en nogmaals een heel heel grote proficiat voor deze reisverslagen (tekst en foto's zijn om van te smullen).
    Hebben jullie, nu de reizen al een tijdje achter jullie liggen, nog tips voor ons waar we best rekening mee houden ?
    Hartelijk dank !!!

    Kaat en Kurt Vanbellinghen - Liedekerke - België

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Dat ziet eruit alsof het een erg mooie reis gaat worden! Heel uitgebreid en jullie gaan een enorm stuk van Schotland zien! Wel een hoop reizen, maar dat is natuurlijk te verwachten van zo'n soort reis. Heel veel plezier en geniet ervan! Hopelijk mag ik het zelf ook ooit een keer beleven!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. droom al heel lang om zo een reis te maken. Wist eerst niet hoe en waar te beginnen. Met dat plattegrondje kom ik al een stuk verder

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Inderdaad - het moeilijkste van een rondreis is de planning en uitkiezen welke route de moeite is. Bedankt om dit te delen.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Leuk om te lezen hoor. Heb je het naar je zin gehad?

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Lijkt me nog fantastisch om een keer te doen om door Schotland heen te rijden!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Fantastische reis. De Schotten zijn zeer sympathieke mensen en de natuur is werkelijkwaar adembenemend

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Ik ben ook een reis aan het voorbereiden richting Schotland. Bedankt voor het delen van de informatie!

    BeantwoordenVerwijderen
  20. NEEM VOOR AL UW GFINANCIËLE BIJSTAND CONTACT MET ONS OP:

    Wij bieden leningen tussen particulieren.
    Ontvang uw krediet zonder stress
    Contact:
    WhatsApp-nummer: 34602 46 39 89
    Aantal WhatsApp: 33 7 56 82 38 52
    E-mail: contact@creditfinancesinstitut.com
    Blog: https://cfinfo1.blogspot.com
    Website: https://www.creditfinance-bank.com
    Website: https://www.creditfinancesinstitut.com

    BeantwoordenVerwijderen