• 29 juli: Isle of Skye

Toen we vanmorgen de gordijnen openden zagen we dat het bewolkt was, maar gelukkig regende het niet. Nadat we gewassen en aangekleed waren, zijn we beneden gaan ontbijten. Ook vandaag kwamen we weer niets te kort; de Engelsen en Schotten weten wat goed ontbijten is!

We zijn eerst langs de supermarkt gereden om inkopen te doen voor onderweg, en daarna zijn we richting het noorden gereden. Vandaag gaan we Trotternisch Peninsula verkennen, de ‘rechtervinger’ van het eiland.
Na een aantal kilometer zagen we de silhouet van ‘The old man of Storr’ al in de verte. Deze balancerende steen maakt deel uit van Storr, een mooi rotsachtig gebied. Er loopt een steil wandelpad naar boven toe, en Jerry en Michelle willen die wandeling graag gaan doen. Het is daarboven echter nog vrij bewolkt en dan is het uitzicht niet zo mooi, dus die wandeling bewaren ze tot later vanmiddag.

Even verderop stoppen we even om de koeien te fotograferen die bezit hebben genomen van de picknickplaats. Ze zijn in ieder geval niet van plan te vertrekken, en kijken ons nieuwsgierig aan :)

We rijden een aantal kilometer verder en stoppen dan om langs een mooie kloof met waterval, Lealt Fall, te lopen. De kloof is vrij diep en loopt door tot aan de zee. Het is een leuke, korte wandeling.

We rijden langs de rotsachtige kustlijn verder naar de volgende stop: Kilt Rock en Mealt Waterfall. Op deze plek stort de waterval vanaf de klif rechtstreeks de zee in.

In het plaatsje Staffin stoppen we even voor een kop koffie. Het is inmiddels weer lekker warm geworden en de zon schijnt weer uitbundig. Wat hebben we toch een geluk met het weer tot nu toe! Even verderop nemen we de single track road door het Quiraing gebergte, en wauw, wat is het hier mooi! De grillig gevormde bergen zijn prachtig om te zien! We parkeren onze auto en gaan verderop in het gras zitten om te genieten van de schitterende uitzichten. Er moet hier ook ergens een cache verstopt zijn, maar die kunnen we helaas niet vinden.

Na een tijdje vervolgen we onze weg. Na de plaats Uig slaan we linksaf om een cache te zoeken. Hij ligt verstopt op een prachtig plekje bij een klein meertje. De cache wordt gelukkig snel gevonden en gelogd. We besluiten meteen maar onze lunch op te eten op dit mooie stekje. We smeren onze broodjes en gaan op een bankje zitten om ze op te eten.

Als we klaar zijn, rijden we weer terug naar ons hotel in Portree. Jerry en Michelle gaan zich op de kamer omkleden voor de wandeling naar ‘The old man of Storr’ en Joshua en ik blijven lekker bij het hotel. Voor ons is die wandeling iets te lang en te steil. Jerry neemt mijn fototoestel mee om foto’s te kunnen maken. Als ze weg zijn gereden, maak ik meteen een reservering in het restaurant zodat we er zeker van zijn dat we er vanavond wel kunnen eten.

Na een aantal uren zijn Michelle en Jerry weer terug. Het wandelpad naar boven was behoorlijk heftig, maar ze hebben er allebei van genoten. De spierpijn komt morgen wel ;) We frissen ons allemaal wat op en gaan dan eten in het restaurant beneden. Ook vanavond zat het restaurant weer vol en we begrijpen ook waarom; het smaakte allemaal fantastisch! Jerry had trouwens als voorgerecht een toren van haggis, neeps & tatties genomen, een typisch Schots gerecht. Behalve Michelle, hebben we er allemaal van geproeft, en het smaakte prima ;)

Na het diner hebben we nog wat gedronken en daarna hebben we de avond weer relaxed doorgebracht op onze kamer.

Klik hier voor de foto's
Afstand van vandaag:
Getankt:
Max. temperatuur: ºC
Overnachting: Marmalade Hotel

1. Haaaai,

Wat leuk dat er weer wat te lezen is! Prachtige dag weer en de foto's zijn weer goed gelukt! De foto van Jerry, Michelle en Joshua is erg leuk!

Fijn dat het weer zo goed is en het is jullie gegund!

Dikke kus,
    Sonja
    xxx

p.s. grappig dat die koeien de picknickplaats ingepikt hadden hahaha

2. Hoi hoi, wow wat prachtig is het daar toch. Geweldige foto's en wat een geluk met het weer.
    Die foto van die koeien is echt lachen, ze liggen duidelijk te wachten op een lunch :)

Leuke foto van Jerry, Joshua en Michelle zo liggend in het gras met de mooie achtergrond.

Jammer dat de eerste cache niet gevonden is maar gelukkig is er toch nog een andere gescoord.

Die wandeling ziet er ook mooi uit maar kan me voorstellen dat die wat heftig was met al dat klimwerk.

Het eten ziet er weer heerlijk uit,alleen die Haggis heb ik wel mijn vraagtekens bij :) denk niet dat ik daar wat van geproefd zou hebben.

XXX Paula

3. Hoi!!
    Eindelijk ook een reactie van ons hier. We hebben het zo druk met onze eigen vakantie dat het er steeds niet van kwam om rustig bij jullie te lezen ;) Het ziet er echt schitterend uit in Schotland en wat hebben jullie een mooie dag gehad. Wat heeft Michelle trouwens een leuk kapsel, staat haar echt goed! Geniet lekker verder (doen wij ook) en als we weer thuis zijn ga ik jullie verslag op mijn gemak lezen. Fijn dat jullie zo'n mooi weer hebben trouwens!
    Veel liefs,
    Karin

4. he he eindlijk weer leesvoer.
    Het ziet er allemaal weer fraai uit op de haggis na.Ik weet wat er in zit.
    Gr jos

5. Wat een mooie wandeling moet dat zijn geweest! Mooi die rotsen! Erg mooi ook hoe die waterval zo de zee in stort :D

Die koeien op de picknick plaats is ook wel lachen. Die krijg je inderdaad natuurlijk niet weg:D

Dat eten ziet er ook weer prettig uit ;)

Groetjes,

Jaap

6. Mmmm, ik wacht met smacht op het volgende verslag :-)

7. Het eiland Skye is één van de topeilanden in Schotland en is wat betreft natuurschoon misschien wel het mooiste eiland van Europa!