• 23 juli: Edinburgh

Click for Edinburgh, Verenigd Koninkrijk Forecast

Vanmorgen zijn we bijtijds opgestaan. Nadat we allemaal gewassen en aangekleed waren, zijn we naar het vliegveld gelopen, wat hier om de hoek ligt, en hebben de Airlink genomen die ons binnen 20 minuten naar Edinburgh bracht. We zijn uitgestapt in de buurt van Edinburgh Castle en zijn eerst naar het park aan de voet van het kasteel gelopen waar we op een terrasje een broodje hebben gegeten. We hadden prachtig weer en we hebben even lekker in de zon zitten genieten van ons ontbijtje.

Toen we ons ontbijtje op hadden zijn we via een paadje naar boven gelopen. Aan het pad lag een cache, dus die hebben we uiteraard even meegepakt. Het was een mooie grote cachedoos dus we hebben meteen van de gelegenheid gebruik gemaakt om een trackable van Sonja te plaatsen die ze aan ons had meegegeven. Hopelijk wordt hij snel weer opgepikt om verder te reizen.

Toen we helemaal boven aankwamen, zagen we een hoop fleurige marktkraampjes met allemaal verse streekproducten. Het zag er allemaal heerlijk uit, vooral de potjes met zelfgemaakte chutneys. Ik ben zeker van plan aan het einde van de vakantie wat potjes te kopen; zo lekker als hier vind je ze bij ons niet.

We zijn verder gelopen langs het kasteel, maar zijn er niet in gegaan. Er stond een enorme rij en we hadden allevier geen zin om zo lang te wachten. In plaats daarvan zijn we naar een leuke Schotse winkel verderop gelopen en hebben daar even rondgekeken en wat kleine souveniertjes gekocht. O ja, Michelle is ook nog met wat Schotten op de foto gegaan ;)

Via de The Royal Mile zijn we naar St. Giles Cathedral gelopen waar we even binnen hebben gekeken. Daarna wilden we heel graag de tour doen door de 17e-eeuwse ondergrondse straatjes van Mary King's Close, maar helaas waren alle kaartjes voor vandaag al uitverkocht. Daar baalden we wel even van. Misschien dat we aan het einde van onze vakantie nog de kans krijgen om online kaartjes te regelen.

Inmiddels hadden we allemaal wel zin om wat te eten en dus zijn we naar The Elephant House gelopen. In deze leuke, drukke pub heeft J.K. Rowling destijds de Harry Potter verhalen geschreven terwijl ze uitzicht had over Greyfriars Kirkyard en het Edinburgh Castle. We hebben hier een hele lekkere lunch gehad.

Na de lunch zijn we doorgelopen naar Greyfriars Kirk en Greyfriars Kirkyard. Deze begraafplaats heeft ontzettend oude graven en is heel erg mooi, al zou ik er 's nachts niet graag lopen want ik vond 'm ook behoorlijk 'spooky'. De enorme grafzuilen stonden zelfs tegen de achterkant van de huizen aangebouwd.

Natuurlijk hebben we ook de gedenksteen van Greyfriars Bobby gezien, het hondje wat 14 jaar lang elke dag trouw bij het graf van zijn baasje heeft gezeten. De kerk was helaas niet te bezoeken omdat er een huwelijk plaatsvond.

Vervolgens zijn we via Grassmarket en de prachtige Victoria St. naar het einde van de Royal Mile gelopen. Hier is het Schotse Parlement en heb je uitzicht op de mooie heuvels met Arthur's Seat. Jerry en Michelle zijn daar naar boven geklommen om van het uitzicht te genieten. Joshua en ik zijn ondertussen in het zonnetje gaan zitten met onze voeten in de vijver ;)

Toen Jerry en Michelle terug waren, hebben we de bus genomen naar Scott's Monument. Vanaf daar zijn we naar Calton Hill gelopen. Op deze heuvel staan een aantal mooie monumenten, maar je hebt er ook een geweldig mooi uitzicht over Edinburgh. We zijn hier een tijdje in het gras gaan zitten om daar van te genieten.

Vanaf Calton Hill zijn we terug de stad ingelopen waar we op verzoek van de kinderen hebben gegeten bij het Hard Rock Cafe. We hebben er lekker gegeten en nog wat t-shirts gekocht voor de Michelle en Joshua. Daarna hebben we weer de bus genomen naar ons hotel. Daar hebben we in de lobby nog wat gedronken en ik heb ondertussen de foto's uitgezocht en de verslagen gemaakt. Helaas lukte het op een of andere manier niet om ze bij Blogger te uploaden, dus dat komt hopelijk morgen.

Klik hier voor de foto's
Afstand van vandaag: nvt
Getankt: nvt
Max. temperatuur: ºC
Overnachting: Hilton Edinburgh Airport hotel

1. Haaaaai,

Wat een mooi uitgebreid verslag en wat een geweldige foto's! Jullie hebben echt veel gedaan en wat hebben jullie het getroffen met het weer, heerlijk!

Hartstikke bedankt voor het plaatsen van mijn racer en jullie hebben er een hele mooie plek voor uitgezocht!

Heel veel plezier en tot het volgende verslag!

Sonja
    xxx

2. Wat zijn jullie al actief geweest! Zoveel gedaan en met zulk mooi weer. Ben benieuwd naar de volgende dagen.

3. Hoi
    Wat een fantastisch weer,het was hier een disaster
    Lekker om ook met jullie mee te mogen reizen en te genieten van het mooie Schotland.
    Heel veel plezier.
    Groeten Jos

4. Wat een actief dagje al en wat een prachtig weer.
    Jammer dat de kaartjes voor de tour uitverkocht waren en maar hopen dat jullie dat over een tijdje wel kunnen doen.
    Leuk dat de eerste cache al gedaan is.
    Die foto van Michelle is ook super!!!
    Grappig dat jullie bij het café van J.K.Rowling geweest zijn, lijkt me toch wel heel apart.

De maaltijd bij HRC ziet er wel heel erg lekker uit en fijn dat de eerste aankopen al gedaan zijn.

XXX Paula

5. Wat hebben jullie al veel gedaan op de eerste dag!! De foto's zijn prachtig, zo te zien is Edinburgh een mooie stad!

Aan de foto's te zien hebben jullie ook prachtig weer gehad, heel wat beter dan hier...

Ben benieuwd naar het vervolg van jullie reis. Veel plezier!

Groetjes,
    Anja (Anja79)

6. Hoi hoi,

Jullie gaan al lekker. Veel gedaan en wat een schitterende dingen hebben jullie gezien.

Dat verhaal van dat hondje vindt ik super. Wat een trouw beest :)

Groetjes,

Jaap

7. Jeee, wat een prachtige foto's weer. Mooi verwerkt ook!
    xxx

8. Jeee, wat een mooi verslag weer.

9. Mooi! Leuk dat hondje! Doet me een beetje aan Hachi denken. Misschien die film ook eens kijken.